tisdag 6 oktober 2015

1/10-15 Bågavattnet-Valsjöbyn,15 km

1/10-15 Bågavattnet-Valsjöbyn,15 km
Fjällfararnas gröna band: dag 46

1 oktober och höst på riktigt. Något som märktes på vädret som var. Under natten började det att blåsa upp och regna. Som tur var duggade det bara lite medan vi packade allt samman, men sen hann vi inte långt förrän både vindstyrkan och regnet tilltog. En klass1 varning var utfärdad för vädret som väntade. 

Hela vägen ner till Valsjöbyn väntade bilväg. Varje gång vi gått på väg skriver jag samma sak. Det är döden för fötterna! Men att det går dubbelt så fort som att gå på myr är en sanning det med. Men jag låter det hellre ta dubbelt så lång tid än att gå längs väg i onödan. Men ibland 
är alternativen få. 

Jag är inte entydigt emot sämre väder. Nej, jag kan tycka att det är rätt så skönt med lite mer väder. Iaf om jag är klädd för det vilket jag är nu! Sen så är det supermysigt att ligga i tält när det regnar, helt tills att man ska kliva ut! :)

Matbutiken i Valsjöbyn. Så himla mysig och Maggan och Lilly är ju bara för underbara :) Vi blev bjudna på fika i butikens fikahörna och sen blev det mycket skratt! 
 
Efter att ha handlat det vi skulle och fått med oss depålådan som väntade i butiken så gick vi ett par kilometer till längs väg men nu mot Norge, till vandrarhemmet. Även om jag gillar mycket väder så var det väldigt skönt att komma in och få tak över huvudet när vädret var som det var. Vi ägnade eftermiddagen åt att fixa sånt som behövde fixas, ex att tvätta alla våra kläder.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar