söndag 12 juli 2015

5/7-15 Lövhagen- Långgarn, 34 km

5/7-15 Lövhagen- Långgarn, 34 km
Havspaddlarnas blå band: dag 52

Idag har jag fått paddelsällskap! Anders, Maria och Henrik mötte upp i morse. Supertrevligt! Tillsammans paddlade vi norrut förbi Bedarön till Låsudden och in i Yxlökanal. Väldigt snart insåg jag att något inte stod helt rätt till med min kompass. Den visade hela tiden på söder. Efter några förvirrade timmars paddlande insåg jag vad felet berodde på. Min ipad som jag idag haft i främre packbrunnen istället för i den bakre som jag brukar.

Dagen har varit solig och fin men ganska blåsig. Nordostlig vind gjorde paddlande rätt så tungt mellan varven. 

Vi paddlade förbi Muskö, jäklar vilka stora sprängda ingångar! Vidare till Vitsgarnsund. På Långgarn fann vi en jättetrevlig tältplats som hade en liten sandstrand. Helt perfekt!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar