söndag 12 juli 2015

4/7-15 Oxeläsund-Lövhagen (Nynäshamn), 66 km

4/7-15 Oxeläsund-Lövhagen (Nynäshamn), 66 km
Havspaddlarnas blå band: dag 51

Nu är jag trött! Har paddlat rätt så långt i värmen idag  och det känns ungefär överallt just nu :) Jag lämnade kanotklubben rätt så tidigt och paddlade genom kanalen och hamnen mot Furö. Än hade inte särskilt många av båtfararna vaknat till liv så jag fick vattnet i stort sett helt för mig själv. Vid Hasselö bytte jag riktning och paddlade nu lite mer norrut mot Vålarö innan jag åter paddlade mer österut igen mot Aspö. Vid Sävösund satte jag mig på en härligt soluppvärmd klippa och fikade lite. Det hade nu hunnit bli MYCKET båttrafik. Ibland vet jag inte vart jag ska hålla mig för det är verkligen båtar överallt, på farlederna så väl som utanför. 

Överfarten till Askö bjöd på en del sjö och det gjorde det så klart också även till Torö. Känns bra att jag vant mig så pass till det att jag knappt reflekterar över vågorna (iaf när dom hade storleken som idag) mer än att det blir lite mer tungpaddlat när jag som nu hade dom i sidan. 

Jag gick på Bottenholmens norra sida och ut till Läskär innan det var dags att paddla över till Långsuddens sydsida. Det passagen blev ganska jobbig av två anledningar, mina krafter började så smått att sina efter paddlingen jag gjort så långt idag. Men också, kanske främst, att jag nu hade vinden rätt emot mig. På andra sidan udden fick jag vinden i sidan så försökte passa på att få lä på dom platser där det var möjligt. Jag paddlade förbi Järflotta och in till Lövagen där jag slog upp tältet på en äng där det redan stod två tält.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar