fredag 3 juli 2015

3/7-15 Gubbholmen-Oxelösund Kanot Klubb, 57 km

3/7-15 Gubbholmen-Oxelösund Kanot Klubb, 57 km
Havspaddlarnas blå band: dag 50

Så fick jag vakna på ett platt liggunderlag i morse igen. Verkar inte alls få till att laga hålet/hålen som blivit runt ventilen. Tur att man är ung som det heter ;) 

Det var lite mer vind idag mot igår, men lika varmt. Jag paddlade upp till Väggö, vilken jag nu förstår varför den heter som den gör. Där kom jag på farleden som jag följde norrut. Det är inte direkt roligt att följa farlederna. Segelbåtarna är okej. Men motorbåtarna som svischar förbi. Jag vet aldrig riktigt om dom ser mig eller inte och sen lämnar dom enorma vågor efter sig plus oljudet. Ska kanske förtydliga att jag inte är på farleden utan utanför.

Vid Ådkobb avvek jag från farleden och gick mer österut mot stora Äppelsätter. Jag paddlade utanför Marö kupa kummel och vidare mellan Arkö och Lundarna. Medan jag var på väg över Bråviken började det att blåsa en del mer och det gav en del sjö. Jag gick iland på Stora Alen för en andra lunchpaus innan jag paddlade sista biten till Femöre där jag slagit upp tältet vid kanotklubbbens lokalar. Dom har varit så snälla och lånat en mig en nyckel så att jag har tillgång till dusch och toalett.

Jag har fått veta att jag nu passerat halvvägs :D I Bråviken ligger den punkten. 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar