fredag 3 juli 2015

29/6-15 Pata Eneskär-Ärnemar, 47 km

29/6-15 Pata Eneskär-Ärnemar, 47 km
Havspaddlarnas blå band: dag 46

I morse när jag vaknade var mitt liggunderlag helt platt igen. Så nu blir det till att gå på håljakt igen. 

Enligt prognosen så skulle jag ha sydvästlig vind idag. Jag fick västlig och norsvästlig.. Men det gick rätt så bra ändå! Jag började med att paddla norrut mot Korsskär och sen utanför Oknö, Björnö och Ödängla. Mellan Kålskär och Hästö råkade jag tappa mina solglajjor. Himla typiskt! Än mer typiskt var att dom sjönk som en sten... Tur i oturen var att hela dagen varit mulen. 

Vid Ödängla stannade jag till för att äta. Min aptit kan tänkas vara större än en skogshuggare just nu. 

Efter att ha paddlat upp och förbi Bokö paddlade jag förbi Littlö och sen in i hamnen på Runnö. Hamn är kanske att ta i, men jag kunde iaf lägga till kajaken och gå iland :)

Kroppen har varit slö dom sista dagarna och dagens motvind gjorde inte att den kändes piggare. 

Efter att jag rundat Stångehamns ö paddlade jag in i småbåtshamnen i Ärnemar. I Ärmemar mötte Christina och Bosse upp mig. Dom är vänner till en väns familj och bjöd mig hem till sig på middag och boende. Lyx med god, lagad mat och att få sova i en säng. Speciellt nu när liggunderlaget är paj.. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar