fredag 3 juli 2015

2/7-15 Spårö-Gubbholmen

2/7-15 Spårö-Gubbholmen
Havspaddlarnas blå band: dag 49

Solens varma strålar väckte mig i morse. Ute var det verkligen varmt! Jag packade samman mina prylar och blev bjuden på härligt god frukost innan det var dags att börja paddla. Jag var verkligen fylld av ny energi när jag började. Gårdagens vilodag samt massa mat gav mig massa ny kraft!

Jag lämnade Stenis och Annikas gamla fyrhus och paddlade iväg, på helt stilla vatten med en som hettade, norrut mot Västerbåden. Vattnet ser tigermönstrat ut av all pollen. Jag gick ut till Äskeskär och Sladö och sen förbi Ekö. Anniks och stenis hade tipsat mig om några fina passager längs vägen idag vilka jag paddlade.

Det är verkligen en vacker skärgård här. Än en gång ser landskapet helt annorlunda ut! 

Från Pinnhällen följa jag, liksom jättemånga segelbåtar plus en och annan motorbåt, farleden norrut till Torrö Några platser paddlade jag dock lite annorlunda på. Jag fortsatte förbi Kvädö, Brännholmen, Bokö och sen i stort sätt helt på farleden igen vidare norrut förbi Flisö och insidan av Kättilö upp till Gubbholmen där jag hittade en fantastiskt trevlig tältplats.

Har haft en superbra dag! Utöver det vackra landskapet hr jag även fått se några spännande fåglar som sillgrissla och havsörn :)  





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar