onsdag 22 juli 2015

22/7-15 Stor-Haraskär-Långroudde, 39 km

22/7-15 Stor-Haraskär-Långroudde, 39 km
Havspaddlarnas blå band: dag 69

I motvind och sulfatlukt lämnade vi Haraskär och började att paddla mot Husum. Odören hade vi i näsan hela vägen dit, men det var först när vi rundat Ällön vi kunde se källan till lukten, det stora pappersbruket.

Mamma, Elin och Julia kom tillsammans med Yoda, Bounty och Alice till Husum för att luncha med mig idag. Så himla trevligt och mysigt! 

Efter att ha gjort Husum i några timmar paddlade vi så vidare mot Själnöudden. Passagen över Degerfjärden är en passage jag blivit varnad för. Men då jag hade vädergudarna på min sida och det bara blåste 2 m/s så beslöt jag mig för att gå rätt över till Långroudde. En riktigt fin överfart! På Långroudde hittade vi en fin tältplats, kanske den enda som inte var helt täckt med kullerstenar. Vacker plats!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar