lördag 18 juli 2015

16/7-15 Hölick-Stocka, 39 km

16/7-15 Hölick-Stocka, 39 km
Havspaddlarnas blå band: dag 63

Igår kväll kom Roland och Ann-Marie förbi. Sist jag träffade dom var under min Sverige runt tur 2012, 11 juli var jag då Hudiksvall. Var verkligen supertrevligt att träffa dom igen, så fina människor!

Idag kom vi iväg tämligen sent i den härliga motvinden och regnet. Vi Paddlade längs med Hornslandets enorma stenfält. På kuggören gick vi iland och gick på en liten sightseeing och kollade in den 4000 år gamla stenlabyrienten och kapellet (som var låst). 

Sen paddlade vi vidare upp till Y. Bergön. Tungpaddlat! Ett tag trodde jag nästan inte att jag skulle ta mig fram! Men väl framme hade regnandet gett med sig och en paus gav krafterna åter så paddlingen till Stocka gick betydligt mycket lättare trots att motvinden tilltagit något i styrka. 19.50 kom vi iland på gästhamnen, så det var bara att hoppa ur kapellet och börja lubba bort till matbutiken som ligget 700 m bort och stänger kl 20.00. Vi hann precis! På kvällen sen träffade vi en amerikansk multimiljonär (möjligtvis miljardär) som var ute och lekte med sin "jolle" efter att ha lämnat sin lyxyacht i Stockholm för några dagar.  










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar