måndag 29 juni 2015

27/6-15 Kristianopel-ö utanför Bottorps hamn (Daneholm), 45 km

27/6-15 Kristianopel-ö utanför Bottorps hamn (Daneholm), 45 km
Havspaddlarnas blå band: dag 44

Sista morgonen med Malin och Malin. Trist. För för ett trevligt inslag det blev i min tur! Fina människor ger så mycket energi :)

Starten på dagen blev minst sagt helt underbar. Vaknade tidigt och kunde ligga och läsa nästan ett par timmar innan det var dags att stiga upp. Redan vid klockan sju var det varmt och skönt ute. Riktig sommarvärme! Efter att ha vinkat av Malin*2 packade jag kajaken och fortsatte min färd norrut. Varje packpåse har verkligen fått sin plats i kajaken. Varje dag packar jag den på precis samma sätt.

Jag paddlade på utsidan av Långaskär, Stolp, Rönneskär och Revelen. Det kändes som att det var tusentals fåglar däromkring! Det är inte ofta vattnet ligger helt stilla, imorse var det i stort sett helt stilla. Det är som om någon form av magi infinner sig sådana stunder. Vid Bergkvara gick jag iland för att luncha. Blev en härlig lunchpaus i solen. Har paddlat i bara linne idag. Underbart! Efter lunchen började det blåsa lite lätt från sydväst. 

Jag har fått se jättemycket säl idag. Fina djur! 

På en liten ö utanför Bottorps hamn slog jag upp tältet. Så fint att ha en hel ö för sig själv! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar