fredag 12 juni 2015

12/6-15 Norre hamn-Höganäs, 42 km

12/6-15 Norre hamn-Höganäs, 42 km
Havspaddlarnas blå band: dag 29

I morse fick jag vakna till en fantastisk strålande morgon! Vattnet låg i stort sett helt stilla och så har jag haft det i stort sett hela dagen! :)

Jag paddlade fram till Torrekov och som vädret var så perfekt (0-4 m/s i vind och strålande sol) så var beslutet om att gena över Skälderviken till Kullens fyr lätt att fatta. Jag fick en sagolikt vacker överfart! 

Landskapet som mötte mig vid Kullen var så vackert. Jag fick samma känsla som igår när jag kom över till Hovs hallar. Det påminde om Korsika och många minnen från min vandring där i fjol väcktes till liv.

Efter att ha rundat fyren paddlade jag ner till Mölle där jag stannade på en strand och lunchade. Magiskt! Sen paddlade jag till Höganäs.




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar