tisdag 19 maj 2015

16/5-15 Capri stugby-Resö, 22 km

16/5-15 Capri stugby-Resö, 22 km
Havspaddlarnas blå band: dag 2

X antal nya muskler, i typ hela kroppen, kände jag imorse när jag vaknade. Det var en del sjö så vi valde att gå inomskärs hela dagen. Vi paddlade mellan Långöarna och Norrkärr och gick på Killingholmens västsida. Sen fick vi korsa våra två första större farleder som går in till Strömstad. Vid den första av dessa farleder blev vi ikapp körda av en norrman, som paddlat från Oslo, som vi korsade dessa farleder tillsammans med. Vi följdes sedan åt i flera timmar. På Karholmen stannade vi och fikade. Skönt att sträcka lite på kroppen! 

Vi gick på insidan av N och S Öddö och fick paddla genom en tunnel mellan Daftön och S Öddö. Just som vi kommit ut ur tunneln mötte vi Henrik som kom paddlandes från Resö. Jag kände mig lite som en guding med dom andra som mina ådor ;) Trevligt hade vi det iaf trots regnet till trots. Vid Tjörnöbo gick vi i land för en längre lunchpaus. Sen skildes norrmannens och våra vägar åt då han skulle bli upplockad ute på Saltö. Vi hade tur och hade högvatten när vi paddlade genom Älgöleran som annars kan vara för grund. Sen paddlade vi på till Kyrkviken på Resö där Henriks familj har stuga. 

På kvällen slutade det att regna och istället bjöd himlen på en magisk solnedgång. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar