söndag 12 april 2015

9/4-15 Slipsikstugan

9/4-15 Slipsikstugan
Dag 48

Vinden vill inte minska i styrka. Jag och hundarna är väderfasta...

Hur trevlig stugan än är hade jag verkligen önskat att jag skulle kunna komma vidare idag. Vinden har varit väldigt hård, man känner den i både väggar och golv när man är inne och den tar verkligen tag i en ute. Utan googles på ser man ingenting, men dem på ser man en liten stund innan glaset är helt täckt av snö som kommer drivande med på ett snärtande och piskande sätt. 

Hundarna har varit lite mer rastlösa idag mot igår. Men efter att ha mött vädret i dörren var dom inte längre sugen på att vara ute. På rekord fart uträttade dom sina behov. Inne har dom pockat på min uppmärksamhet i stort sett hela dagen. Så det har varit en dag i mysets tecken. Nerbäddade tillsammans. Jag med en bok som jag försökt få att ligga stilla med sovsäckens hjälp med en hand på varje hund. Ingen av dom uppskattade särskilt när det var dags att vända blad. 

Nu är det kväll, vinden har ännu inte visat några som helst tecken på att den tänker ge upp sitt övertag över landskapet. Jag hoppas att den gör det under natten! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar