torsdag 30 april 2015

25/4-15 Blåhammaren-Sylarna

25/4-15 Blåhammaren-Sylarna
Dag 65

Jag lyxade ordentligt igår med trerättersmiddag med tillhörande dryckespaket. En middag som jag sett fram emot sen jag startade turen, och den levde upp till alla mina förväntningar! Jag blev placerad vid ett bord tillsammans med tre mycket trevliga kvinnor som skidade Jämtlandstringeln. 

Att gårdagskvällen bjöd på en helt fantastisk solnedgång var svårt att tro i morse. Grått och väldigt blåsigt. 13 m/s blåste det i grundvinden när jag började skida. Men som det inte var någon nederbörd eller snö som yrde omkring var det inga problem! 

Nattens minusgrader gav mig riktigt snabbt före så det tog inte lång stund att komma till Enkälens vindskydd. Från vindskyddet till Sylarna tog det i och började blåsa lite mer och hela tiden hade jag vinden emot mig. Alla jag mötte såg ut att bara glida fram helt utan ansträngning! Föret började ändras en del och snön klabbade allt mer under skidorna. Men det fungerade ändå rätt så bra. På tre timmar och femtom minuter hade vi tagit oss från Blåhammaren till Sylarna. Jag hann inte mer än packa in alla mina prylar förrän det började snöa. Är glad att jag slapp skida med snö piskande i ansiktet!

På stationen väntade en överraskning åt mig från Ida och Mimmi. Alltså Fjellkullorna! Gott till både mig och hundarna samt ett fint brev :) Tack finaste ni!  

Jag hade en trevlig kväll på sylarna och hade turen att komma dit en dag då det bjöds på föredrag! David Erixon visade bilder och pratade om sin tur i Yukon.  








 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar