torsdag 30 april 2015

24/4-15 Storlien-Blåhammaren

24/4-15 Storlien-Blåhammaren
Dag 64

Jag hade det så himla mysigt med familjen igår! Idag kom Gerda med sina två hundar och mötte upp och tillsammans skidade vi upp till Blåhammaren. Ulrika kom och mötte upp även hon och hon hade sin Girvim med sig till mig! Sen fick jag träffa min lilla B! Hon visade stolt upp sin nya pojkvän huskyn Kimok. 

Girwim är en nioårig Sibirian Husky som älskar att spring, umgås med sin familj och gosa. Han vill bli klappad och kliad hela tiden, allra helst sittandes i ditt knä.
Vilken arbetsmoral Girwim har. Drog hela tiden så jag hade riktigt bra hjälp uppför backarna! 

Så himla roligt att skida med Gerda. Har haft en riktigt bra dag! Framme på Blåhammaren tog vi en fika tillsammans. Efter att vi fikat åkte Gerda ner igen och jag satte mig i bastun.

Det blev en kort skiddag. Så en riktig mjukstart från vilan. Vila gör kroppen stel!  


















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar