lördag 4 april 2015

2/4-15 Tärnaby-Stenträsk

2/4-15 Tärnaby-Stenträsk 
Dag 41

Penicillinet, eller infektionen, har gjort mig trött. Att jag vilade hela dagen igår har jag inte känt av idag. Hela kroppen är trött, varje del av den. Sen har jag haft en hel del ont idag. Hade det inte varit för det skulle jag ha haft en perfekt dag idag, men det blev bra iaf! 

Jag började dagen med en riktigt god frukost i restaurangen. Med en överfylld mage var jag redo att möta skärtorsdagen. Hur det redan har hunnit bli påsk fattar jag inte! Hundarna pimpades med fjädrar för att påskkänsla skulle infinna sig. Det tog dock inte många minuter förrän Alice lyckats förstöra sina. Dålig kvalitet på fjädrar nuförtiden menar Alice på, man kan inte ens rulla sig och klia sin rygg mot is utan att dom går sönder! 

Vi började att skida längs sjön västerut på den markerade leden som inte finns med på fjällkartan. Den tog oss upp till Formsjön och sen bort till Gakkervattnet och Sjul-Svenshobben innan vi fick användning av våra puckelpist-skills ner till Lövlund.

Påsk och underbart påskväder har vi haft! Som jag inledde med, jag är väldigt trött. Men trots denna trötthet har jag och hundarna skidat över 30 km idag! Föret har varit mycket bättre. Att skidornas belag blev fixade igår har gett resultat! Det har varit en dag med vackra vyer. 

Nu ska jag läsa lite till sen sova. Hoppas på en piggare dag imorgon! 



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar