lördag 4 april 2015

1/4-15 Tärnaby

1/4-15 Tärnaby 
Dag 40

Efter att ha avnjutit en helt fantastisk god frukostbuffé så lämnade jag in mina skidor till uthyrningen för att dom skulle få lite kärlek. Belagen fixades och jag köpte lim till stighudarna. Tanken var först att jag skulle skida vidare, men jag har så ont pga infektionen att det blev en vilodag istället. 

Jag och hundarna har verkligen vilat. Om man bortser från en promenad in till själva byn där jag besökte sportbutiken för att köpa impregnering till stighudarna, så har vi bara vilat. Det måste verkligen se ut som att jag bara klagar på Alice. Därför tänkte jag skriva om ett av dom framsteg hon faktiskt gjort så långt under turen nu. Både Vega och Alice gick fot, lösa hela vägen till butiken och tillbaka! Det skulle man inte kunna göra med Alice för nån liten månad sedan :) I butiken fanns även torkad lever, hundarna älskar det! Nu har dom ett nytt mellanmål att längta efter! 

Tärnaby fjällhotell har en härligt avslappnad atmosfär! För att få se lite människor satt jag i fiket/baren och läste min bok nån timme idag. Jag passade även på att köpa gofika i form av chokladkaka och varm choklad. Lyx i tillvaron! 

På kvällen åt jag middag med det trevliga sällskapet "konstnären, dokumentärfilmaren och fotografen". Tack för trevligt sällskap! Alla tre var spännande och intressanta människor som alla bidrog till att sätta plus i kanten på denna tur. Jag har nämnt det förut, alla underbara människor som jag möter ute på mina turer är bland det absolut bästa med dom! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar