fredag 17 april 2015

13/4-15 Gäddede

13/4-15 Gäddede
Dag 52

För en fantastiskt fin service det är på Gäddede camping! En plats där man får hjälp med precis allt! 

Jag började dagen med att träffa Helena. Vi ska fortsätta tillsammans från Gäddede imorgon. En av dom saker som jag fått hjälp med på campingen är kanotvagn. Som det är en hel del barmark häromkring kommer vagnar att hjälpa oss att komma framåt! 

Ett stort tack till byggfirman i Gäddede som hjälpte mig att popnita om några nitar på mitt drag och för slangklämmorna som ska göra att skaklarna inte vandrar mer..

19,8(!) kg lyckades jag att skicka hem med bussgods. Det mesta av det var överbliven mat, men också ena pjäxparet och lite annat.

På kvällen fick jag ett telefonsamtal från Carolin Persson (en vita-bandare som skidar söder till norr) som närmade sig Gäddede. Jag och Helena tog med oss bullar och en kanotvagn för att möta upp henne och ge henne lite hjälp. Snön var slut och hon hade kämpat och slitit som ett djur när vi mötte upp henne. Så fick vi testa att dra en pulka med kanotvagn i praktiken också. Klockan hade hunnit passera tio innan vi var tillbaka vid campingen. Några trevliga timmar fick vi tillsammans innan det var dags att sova. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar