måndag 9 mars 2015

9/3-15 Ritsem

9/3-15 Ritsem 
Dag 17

Idag har jag packat om från depålådan. Pappa hade skickat med flera överraskningar! Tack pappsi! :*

Det  löste sig så himla bra med mina pjäxor! Jag ringde till http://www.northstar.se/se/startsida.html som har sin butik i Gällivare. För en service och för några underbara människor! Det visade sig att dom inte hade så många par pjäxor med nordic norm-bindning på lager. Eller vänta sa han sedan, vi har ett par av den enklaste modellen i lagret och är det rätt storlek så får du dom. Det visade sig vara rätt storlek!!! Han körde ner pjäxorna till bussterminalen och sen hamnade dom på bussen till Ritsem! Så  nu sitter jag här med ett lättat hjärta och ett par nya pjäxor! 

Jag blev så glad under mitt samtal med Northstar att jag började gråta. Stora tårar av glädje och lättnad började trilla för mina kinder! Det finns så många fina och hjälpsamma människor.

På kvällen stekte jag och Helena pannkakor tillsammans, gott! Vi har även agerat modeller för vandrarhemmet idag :) Som betalning fick vi nybakat bröd!
Vi har nu sagt att vi ska gå till Pieskehaure tillsammans, sen fortsätter Helena på sin tänkta plan och jag på min. Tror att vi har några riktigt tunga dagar framför oss. Dom sista två dygnen har säkert en meter ny snö fallit! Förhoppningsvis har någon skoter kört första sträckan till Kutjaure dit led går så att det blir lite av en mjukstart!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar