söndag 1 mars 2015

28/2-15 Niskajävri/Jostojärvi (Kattuvuoma)-Vuoskkonjárga

28/2-15 Niskajävri/Jostojärvi (Kattuvuoma)-Vuoskkonjárga
Dag 8

Som en stor gräddbakelse, så har Torneträsk legat idag. Som en gräddtårta garnerad med slickepott. 

Torneträsk är en sjukt lång sjö, eller sju mil för att vara exakt. Jag ska inte helt från den ostligaste änden och inte helt till den västligaste. Men långt ska jag iaf färdas på den. Jag har haft tur för föret har varit tusen gånger bättre idag mot igår! Likaså vädret, på förmiddagen var det tom riktigt behagligt så att jag kunde skippa jackan! :)

30 km fågelvägen har jag och Vega färdats idag. Hur långt det är i faktiskt skidad väg vet jag inte, men långt iaf! :D

På eftermiddagen började det blåsa upp och ruskar det rätt så rejält i tältet. Lite som att sitta i en torktumlare. 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar