onsdag 25 mars 2015

20/3-15 Tarrekaisestugan-Kvikkjokk

20/3-15 Tarrekaisestugan-Kvikkjokk
Dag 28

4 veckor av min vita bandet tur har passerat. Det har varit fyra innehållsrika och bra veckor! Jag har haft alla typer av väder och fått träffa många trevliga människor.

Jag tror att gårdagens vila hjälpte. Helt frisk har jag inte blivit, men det är iaf väldigt mycket bättre. Något annat som är väldigt mycket bättre är vädret idag jämfört med det som var ute igår. 

Hundarna var piggare än någonsin när vi åkte iväg efter att ha sagt hejdå till stugvärdsfamiljen. Alice drog bra längs hela sjön. Det kändes som att jag var på väg åt rätt håll då det kom in allt fler moln bakom mig och blev alt blåare framför. Längre fram på dagen var hela himlen blå.

Efter att ha trixat mig ner för den enda branta backen. En backe som var både brant och lutade som en bergochdalbana. Så hade jag lätt skidåkning resten av vägen till Kvikkjokk. Väldigt skönt då lungkapaciteten känns vara väldigt mycket sämre mot vad den är i vanliga fall. Jag hade den första riktiga skogsåkningen idag för den här turen. Det är fint med omväxling! Medan jag var i skogen mörknade det på. Det pga solförmörkelsen. Väldigt fint att få se norrsken i natt och sen solförmörkelse på dagen! 

Jag fick träffa Ruben och Janne idag igen vilket var väldigt trevligt! 

På STF Kvikkjokk väntade två paket på mig. Nya pjäxor och en depålåda. Men det var också en sak till som väntade på mig där, nämligen en överraskning! Personalen på fjällstationen hade beslutat att dom vill sponsra mig med en natt gratis hos dom! 

På stationen så passade jag på att tvätta kläder, ta en dusch förstås och sen lyxa till det med en riktigt god middag i deras restaurang. Jag hade turen att få middagssällskap. En australiensisk man som ska vandra hela Kungsleden, från Abisko till Hemavan, på snöskor. Vi hade en väldigt trevlig kväll tillsammans. 



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar