torsdag 16 oktober 2014

GR20, Dag 7:Hôtel Castel di Vergio-Refuge de Manganu

GR20, Dag 7:Hôtel Castel di Vergio-Refuge de Manganu

Det blev en rätt så sen kväll igår med en del vin härifrån Korsika. Jag tror att jag var piggast av alla och vaknade vid fem. När jag vaknade öppnade jag upp tältet och låg och tittade på en helt stjärnklar himmel en längre stund. Strax innan sju då hotellet öppnade sin lilla minilivs, så gick jag dit för att köpa lite grejer för att göra frukost på. Trots att vi började fixa med allt tidigt så dröjde det ändå till 10.30 innan vi började att gå. Känslan i morse var lite den samma som jag hade på något skolläger som just tagit slut, jag tror alla i vår lilla grupp (Nina, hundarna, Stepan, Roman, Nathan, Maxime och Charles) kände det samma. Det för att Maxime och Charles nåt sitt slutmål för deras tur. 

Jag, Nina och hundarna har fått ett gruppnamn, "les quatre femme en ballade" : ) Vi började att gå tillsammans med de tre från Israel och har gått tillsammans med dem större delen av dagen. Vi började med att gå genom en lövskog, alla tallar har helt plötsligt blivit utbytta mot dessa träd. De här dagarna som vi varit ute så har inegn dag varit den andra lik. Naturen ändrar sig hela tiden! 

Vi gick upp till passet Bocca â Reta, 1883 möh. Just som vi nådde passet började ett lätt regn att falla. Så det var bara att ta på sig regnkläder. Regnet kom och gick sedan resten av vandringsdagen. Vi gick ned till platån med sjön Lac du Ninu. Där stannade vi och lunchade. Vart än man tittade så fick vi se betande hästar, sagolikt vackert! Efter att ha gått ned ytterligare ett stycke så kom vi till en skog som kändes som om den var tagen direkt ur sagan om ringen. Som om träden närsomhelst skulle börja att röra på sig : ) 

Vi gick ned till 1568 möh innan det vände och vi gick upp till Refuge de Manganu, 1601 möh. Strax innan vi kom fram ökade regnet i styrka. Jag hann inte mer än att få tältet på plats förrän jag var tvungen att dyka rakt in i det för att slippa vara ute i en ordentlig åskskur! Helt plötsligt så öppnade sig hela himlen och regnet vräkte ned till dånet från åskan som mullrade.





































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar