onsdag 13 augusti 2014

Via-alpina dag 91

Dag 91: Montada

Som jag skrev igår så började regnet att ösa ned på eftermiddagen. Under tidig kväll kom åskan, den kom även tillbaka flera gånger under natten. Regnet gav däremot aldrig upp. I morse när jag vaknade fullkomligt öste det fortfarande ned. 
Efter ett samtal hem fick jag höra prognosen, regn, väldigt mycket regn. Därför blev det en vilodag i tältet. En heldag i tält gör att man blir rätt så stel, men framför allt uttråkad. Jag fick tiden att gå genom att mysa med mina kära vovvar och lyssna på ljudböcker. Jag hade även väldigt mycket tid att tänka på. Det sägs att man tänker runt 60'000 tankar per dag, hela 95% av dem är exakt samma som man hade dagen innan.. En tanke som jag ägnat extra energi åt idag är hur glad, tacksam och lyckligt lottad jag är som får chansen att vara ute på denna tur. Receptet på lycka ska vara att finna något som man älskar att göra och sedan ägna all sin tid åt att göra just det. Jag älskar att vara i naturen, jag älskar berg och jag älskar att vandra. Jag kan med andra ord inte vara annat än lycklig!
Sen har jag också sådan tur som har så många runt om i världen som hejar på. Det ger så otroligt mycket extra energi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar