onsdag 20 augusti 2014

Via-alpina dag 106

Dag 106: Rimella-La Gazza

Att vakna upp i en hotellsäng är höjden av lyx, speciellt när regnet vräker ner ute. Att sedan veta att frukost väntar några trappor gör att man inte kan bli annat än överlycklig! Frukost är bland det bästa jag vet : ) Efter att jag och Matilda ätit, vad de flesta skulle kalla, en rejäl frukost så gav föreståndarinnan på hotellet tillbaka mina kläder som hon tvättat åt mig igår. Jag måste erkänna att jag skämdes lite när jag överlämnade all smutstvätt åt henne igår. Allt jag äger luktar vidrigt. Eller nu luktar det lite bättre, men helt luktfria är dem inte. I alla fall mina och hundarnas skalplagg.

Klockan nio tog jag, Matilda och hundarna bussen upp till Rimella. Vi hade kollat väderprognosen innan och den visade att vädret skulle bli bättre framåt eftermiddagen, så när vi kom fram till Rimella satt vi oss i skydd på en kyrktrapp och väntade ut regnet. När regnet lugnat sig började vi att röra oss den lilla byn Roncaccio och därefter passerade vi flera små söta byar fram tills att vi kom till Santa Maria, 1094 möh. Sista kilometrarna dit var längs asfaltsväg. Vi gick förbi Santa Maria och började nästan att tvivla på att hitta en lämplig tältplats då vi plötsligt fick se tre tält på ett litet gräsfält. Där var de sex tyskarna som jag mötte häromkvällen i Campello Monti. Så vi gick dit så ikväll campar vi alla tillsammans. Vi lagade även mat ihop, trevligt!

Hela dagen har regnet kommit och gått, men inte alls så häftigt som under förmiddagen. Att vandra med Matilda igen är ett sant nöje! 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar