onsdag 4 juni 2014

Via-alpina dag 35

Dag 35: Campo Tures
Efter att ha ätit frukost sprang jag med samma förväntan som hos ett barn på julafton till postkontoret. Väl där kunde jag inte dölja min känslor inför det hela. Öppnade båda paketen på plats, kunde inte hålla mig tills jag var tillbaka hotellet! Först öppnade jag det från mig själv, plockade i ordning de kartor som jag behöver för nästa 35 (vandrings)dagar period. Jag hade glömt bort att jag även lagt i en bok där i, väldigt glad överraskning! Sen återstod det jag sett fram allra mest emot att öppna, det från familjen. Två saker visste jag att det skulle innehålla, mina vandringskängor och mitt tjocka liggunderlag. Men där i fanns även flera överraskning. Tre par nya trosor, ett brev från mamma och ett från min älskade älskade lillasyster. Tuggpinnar åt hundarna, en trisslott, schampoo- och tvålblad. Mitt favoritlösviktsgodis (småsyskon är väldigt bra, dem vet saker om en som ingen annan vet. Som vilket godis man tycker allra mest om, men också detaljer som att jag bara tål guld i öronen, samt trä). Två tvåhundragrammare samt sparrissoppa. 

I min familj är vi alla väldigt olika varandra. Väldigt, väldigt olika varandra för att vara mer specifik. Men hur olika vi än må vara och hur lite dem ibland förstår varför jag fattar de beslut jag gör, kastar mig ut i de utmaningar jag gör, så stöttar de mig alltid till 100 %. Jag har en världsbäst familj, som jag älskar så oerhört mycket. Har man en bra familj och vänner så är inga utmaningar för stora! 

En av de prylar som står högst upp på min lista över favoriter i min packning är min camelback. Det är väldigt smidigt att ha! Man behöver aldrig ta av sig säcken för att dricka. Slangen finns där hela tiden. En camelback som går sönder, som locket lossnar från, är däremot inte till någon hjälp alls.. Min gick sönder häromdagen. Surt, väldigt surt. Dem är dessutom dyra. Men jag var ändå tvungen att köpa en ny idag kände jag efter att ha gått de senaste dagarna med bara vattenflaska. Jag dricker inte ens hälften så mycket när jag inte har en camelback.. Så en ny camelback och en ny bandana fick det bli. Alla dessa utgifter! Men snart kommer väl skatteåterbäringen?!

Vill man skicka snigelpost till mig kan man göra det till följande adress: 
Poste Restante 
Lina Hallebratt 
Poste Italiene S.P.A.
Via Nazionale, 195
Stelvio, Bolzano.
Italy.

Det får däremot inte var något väldigt akut, för det kommer att dröja ca 35 dagar innan jag kommer dit! : )



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar