tisdag 3 juni 2014

Via-alpina dag 34

Dag 34: Mühlen in Taufers-Campo Tures
Det är sant som man säger, det blir aldrig som man tänkt sig! Vi vandrade de återstående kilometerna längs med floden Ahr in till Campo Tures. Vackert att gå längs med vattnet och skönt att starta upp dagen längs med platt terräng. Väl framme i Campo Tures hittar jag genast postkontoret där mina efterlängtade paket väntar. Men det är stängt! En äldre dam kommer fram till mig och berättar på tyska att allt är stängt idag. Senare under dagen kom jag underfund med att det är Italiens nationaldag idag. Vilket betyder att jag måste stanna här över natten. När man är i naturen är det lätt att finna tältplats. I en stad är det svårt.. Men jag kom iaf in i turistinformationens entre där jag hittade en katalog över boenden i området. Fanns många möjligheter. Trodde jag! Säsongen har ju ännu inte kommit igång, så de flesta av ställena var stängda. De som var öppna hade alla fullt (utom de finare hotellen) förutom ett ställe. Men där kunde man inte bara stanna en natt. Man måste betala för två. Så på det stället är vi nu. Så nu blir det vila som gäller. Jag kan fixa alla mina ärenden imorgon i lugn och ro och sedan får vi se oss omkring i omgivningen. Det är väldigt vackert här. Receptionisten här på residencet/b&b har rekommenderat mig att åka till slottet imorgon eller ta bussen till nästa samhälle för att ta liften upp på ett berg. Vi får se vad det blir! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar