måndag 2 juni 2014

Via-alpina dag 29

Dag 29: St Lorenzen-Birgl
Idag har vi följt floden Gail i stort sett hela dagen. Så det har varit en väldigt enkel vandring. Inga stora höjdskillnader, nästan inga träd har legat i vår väg etc. Det har varit väldigt fint att gå i dalgången Lesachtal. Grönt och frodigt, passerat flera små helt idylliska byar. Vädret har varit på vår sida med växlande molnighet. 

Hela vägen fram till byn Leiteln gick vi enbart på stigar, skogsvägar och grusvägar. Men därifrån så följde vi asfaltsvägen (huvudvägen). I skogen ligger ännu en del snö och där det inte är snö var marken väldigt blöt. Så då kändes det bättre att gå längs vägen. Vi följde den till Kartiisch. Varifrån vi följde stigar och skogsvägar nästan hela vägen till Birgl. Hittade en bra tältplats, jag blir alltid lika glad när jag lyckas finna en platt fläck till tältet med vatten i närheten. 

Min vänstra fot känns inte överdrivet bra om jag ska vara ärlig. Kanske att jag ska låta någon ta en titt på den imorgon när jag kommer till Sillian. 

En lite rolig grej som hände idag medan vi gick var att någon hade skapat en rätt så läskig figur med motorsåg av ett träd. Bounty tyckte den var skithemsk, men the bear-killer" som hon är kan hon ju inte visa det. Istället tänkte hon nog att anfall är bästa försvar och skällde och morrade ut honom samt gjorde små utfall.. Jag tror att hon räknat med att han skulle sticka då, men det gjorde han inte. Så istället sprang hon och gömde sig bakom mig. 















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar