onsdag 19 februari 2014

Motgångar :/

Motgångarna eller vad man nu ska kalla det fortsätter. Jag var inne i Östersund och magnetröntgade mina fötter i början av förra veckan. Det för att jag har haft ett bråck på en senskida i vänster fot sedan ca ett år tillbaka. Idag kom domen/beskedet om det. Man vet inte vad det kommer ifrån. Men mina fotleder ser inte allt för bra ut och måste gipsas. Den vänstra är värre skadad än den högra, därför kommer jag nu bara att gipsa den. Mest troligt kommer det att bli nästa vecka, absolut senast veckan därpå. Det betyder att jag hinner inte mer än avsluta den första sjukskrivningsperioden förrän jag hamnar i nästa..

Nu gäller det att hålla modet uppe! Jag tror fortfarande att jag kommer att kunna åka till USA första april! Det är det jag satsar på, men med ytterligare en sjukskrivingsperiod blir det extremt tajt med pengar..
Att sen allt kommer på en gång; cystor, urinvägsinfektion och fötter är bara att acceptera och kanske är det också det bästa. Att ta allt på en gång. Så torde ju resten av året bli helt underbart!!!

 

6 kommentarer:

  1. Allt kommer att bli bra. Hejar på och håller tummar för att du kommer iväg den tid du tänkt. Stor kram // Kersti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Kersti! Och ett stort tack till dig och Gunnar som tar så fint hand om Vega! Kramar

      Radera
  2. Ush vad jobbigt, hoppas allt blir bra med dig snabbt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är vad jag hoppas och tror!

      Radera
  3. God bättring på dej Lina, nu får du vila upp dej innan resan!! ; ) Hälsningar o kram till dej o Vega!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mary! Det är sant, får bokstavligen vila mig i form ;) Vega kom tillbaka hem idag, känns bra! Nu ska hon få vara hemma tills foten/fötterna hamnar i gips. Kramar till er alla Lovaktare!

      Radera