tisdag 12 juni 2012

Sverigerunt, cykeldelen: dag 15

Dag 15: Hemmingsmark-Kåge, 67 km.

I Hemmingsmark slog vi upp tältet på en badplats. Så i morse blev det säsongens första dopp. Det var inte så kallt som jag först hade trott att det skulle vara i vattnet. När man sedan kom upp ur vattnet var det så pass varmt att man kunde sitta och sola utan att frysa ihjäl! Vega är en modig flicka, hon kastade sig rakt ut från bryggan och började simma. Flera gånger gjorde hon det dessutom.
När vi sedan började cykla (lika sent som igår..) hade vi en lång uppförsbacke framför oss mellan Hemmingsmark och Mellanboda. Riktigt tungt! Men efter den backen har det inte varit mycket uppför, i stort sett bara nedför. Det gillar jag :)
Vid Tomträsket satte vi oss och lunchade vid vattnet, solen sken och myggorna surrade ikring oss. Med andra ord var det lite svårt att slappna av, det är minst sagt på hugget.. Myggorna har verkligen varit ett problem idag, vart än man stannar är dem där, priset man får ta när det är vindstilla.
Vega har sprungit på duktigt idag, men bara när det är molnigt, (växlande molnighet har det varit idag, men solen har visat sig ofta). Mellan Furuögrund och Ostvik fick hon springa av sig ordentligt, det är en liten grusväg så där kunde hon vara lös.

Jag har tidigare skrivit om att jag skulle börja skicka ut min exakta position via en SPOT från och med den dagen då David börjar cykla med mig. Så kommer det inte bli då SPOT:en är försvunnen och kommer mest troligt inte komma tillbaka efter en åktur på ett biltak.





1 kommentar:

  1. message for David: Your coffee holder on handlebars, the best idea what you ever done! :) hehe! A neflákej se pořád tak vzadu borec joooo?
    I wish you safety way! bye...another David.

    SvaraRadera