söndag 11 mars 2012

Sverige runt: dag 39

Dag 39: Gäddede-Fisktjärnen, 24 km

Att gradera dagar efter hur jobbiga de har varit är inte lätt, det är många parametrar som ska vägas in. Dagsform, väder, sträckning osv. Men hur jag än skulle gradera denna dag måste jag säga att den har varit helt hemsk. Eller inga dagar är helt hemska egentligen, som alla dagar har sina ljuspunkter. Dagens ljuspunkter har varit: När jag stannade för att luncha såg jag att jag hade en matlåda med gårdagens middag till lunch, något jag helt glömt bort. En glad överraskning helt enkelt!  Vega har varit helt fantastiskt duktig idag och verkligen kämpat på trots riktigt skitväder och extremt tungt före. Trevligt att få vara med delar av familjen under morgonen! Har fått fina och uppmuntrande mail, sms och telefonsamtal, det är alltid upplyftande! Pulkan har gått på rött köl hela dagen. Om man väl börjar tänka positivt finns det mycket att vara glad över :) Jag är glad att jag gått längs skoterled idag, för föret har som sagt varit väldigt tungt, (även längs leden). Igår kom jättemycket snö och idag har det regnat hela dagen. Då det började blåsa hårt så fort jag lämnade skogen efter Gäddede, gjorde regnet ont. Det piskade i ansiktet som vi hade motvind. Usch! Hade äkta klabbsnö som satte sig fast över allt, tur att Vega har overall så att vi inte får det så blött i tältet.
Jag började inte gå från Gäddede idag förrän nån gång efter 11 (blev tillbaka skjutsad efter en trevlig vistelse i Rolandstorp tillsammans med min syster Emelie med familj samt Sandra och Andreas, Tack!), men vi kom ändå 24 km och till den plats jag tänkt och hoppats på. Vid vindskyddet vid Fisktjärnen (Har gått längs leden från Gäddede till Björkvattnet hela dagen), kändes bäst att ha något sådant som backup då hård vind har utlovas under natten, eller snarare att vara nere i skogsterräng istället för kalfjäll känns bra. Tyvärr verkar den hålla i sig hela dagen imorgon också.
Regnet smattrar mot tältduken, men jag har det varmt och skönt i tältet!
Tack alla som hjälper till att hålla mitt humör uppe! Utan alla era uppmuntrande ord vore det omöjligt att vara ute! Ni är guld värda!
Minst sagt grå dag..


 

5 kommentarer:

  1. Vi følger deg hver dag Lina :)
    Du er kanon tøff.. Å Vega selfølgelig.
    Go klem til dere begge <3

    SvaraRadera
  2. Du har väl förankrat tältet ordentligt. Här hemma blåser det nu rejält. Var rädd om er och Heja på! Kram // Kersti

    SvaraRadera
  3. Spännande att följa din blogg! Vilka kämpar ni är! Hoppas ni får bättre väder framöver.
    Hälsning Eva L-Å

    SvaraRadera
  4. Bra kämpat, tråkigt med detta skitväder som jag hoppas ska återgå till härligt vårväder med sol på dagarna o kalla nätter. En stor kram till er från mamsen

    SvaraRadera
  5. Du hittade en massa positivt trots en skitdag....rätt tänkt....håll humöret uppe...det kommer absoluta toppendagar framöver....Kram ifrån mig och Arrie

    SvaraRadera