tisdag 6 mars 2012

Sverige runt: dag 34

Jag har varit kvar i Valsjöbyn hela dagen, vädret har varit strålande så jag har varit ute en hel del. Men tagit det lugnt, tänkte att mina fötter skulle få vila upp sig lite. De är inte helt glada just nu, inte överdrivet ledsna heller iofs. Har fått blåsor mitt på "trampdynan" på båda fötterna. Men de känns faktiskt mycket bättre efter bara en dag utan pjäxor :) Förutom att vila har jag ätit, pappa skickade med "lite" extra gott utöver "depåvarorna", bla en 2 kilos hushållsost :) Ja, jag kommer då inte svälta inom den närmsta framtiden iaf. Men frågan är hur jag ska få plats med allt när jag skidar vidare imorgon. Ett förslag jag fått är att fästa osten på sidan av pulkan som tippskydd, men jag vet inte om jag tror helt på den idén ;) Allt som var blött har nu torkat och är nedpackat, hoppas på att vädret tänker vara på min sida nu så att jag kommer till Gäddede till helgen. För då får jag träffa Emelie och barnen. Med andra ord hoppas jag på att yr har fel, för dem utlovar massa snö hela veckan. Typiskt i så fall, just som föret blivit bra.. På ett sätt känns det som om det vore bra ifall jag skulle ha skidat idag när vädret varit så bra, men när jag ser smhi's klass 1 varning för natten känns det bra att vara inne :)  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar