onsdag 12 oktober 2011

En tur i skogen tillsammans med hundarna

Vilket väder denna höst har bjudit på! Idag var ännu en dag med friskt, härligt höstväder. En tretimmarspromenad fick det därför bli i skogen tillsammans med hundarna, Vega och Dixie. Tror inte att det finns något bättre än att vara ute i friska luften, inget laddar batterierna så bra som det. 

höstlandskap


Bara det att kolla på hundarna när dem leker är ju så fantastisk, tänk om man hade samma energi själv?! :)

hund högt gräs, bouvier des flandres
Hey, hey! Ser du mig?! Jag är i det höga gräset. Hallå, om jag hoppar ännu högre då?

 Idag när jag promenerade passade jag på att kolla lite extra på marken, lägger upp tre av de bilderna jag tog. Bland annat fick jag se en död lämmel.
grus
en helt vanlig grusväg
död lämmel
död lämmel
mossa
mossa som enligt mig liknar en karta

tallbarr
tallbarr
 Tre bilder på Vega som älskar att hoppa och skutta omkring i skogen:
Lovaktarens Vega

Lovaktarens Vega


Lovaktarens Vega
 Sen hittade jag lite lav, perfekt tänkte jag och Dixan, äntligen kan vi få vara lite lik Vega :)
lavskägg

 Även Dixie kostar på sig att hoppa och skutta omkring ibland.
schäfer skog hoppar

lång tunga

prommenad


Att hunden är människans bästa vän, det är så sant som det är sagt!
 

1 kommentar: