lördag 22 oktober 2011

Däckdragning med hundarna

Nu när resultatet från Vegas höft- och armbågsröntgen har kommit, vågar jag sätta igång på riktigt med vår träning. Jag fortsätter helt enkelt den träning jag och Maja började för ett år sedan i Lofoten, däckdragning. Jag kopplar mig och hundarna till två stycken personbilsdäck, sen går/joggar vi i 10-15 km. I Lofoten drog jag och Maja tre däck var, men terrängen här är annorlunda, går mer längs grus- och skogsvägar. Friktionen blir högre och det känns i alla fall tyngre. Så vi börjar nu med två däck så får vi öka på efter ett tag. Att dra däck känns som en bra träning inför en långtur med pulka, för samma muskler används i båda fallen. Kul är det också att göra något tillsammans med hundarna, vi kommer varandra närmre med det. Vi måste kämpa tillsammans, Vega och Dixie verkar gilla det!

däckdragning med hund
Så här kan vi se ut när vi drar tillsammans :)

bildäck
mina däck


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar