onsdag 14 september 2011

Dag 18, Ännu mera regn

Dag 18, 14 september

Idag har det varit svårt att hålla humöret uppe, i alla fall stundvis. Då har jag tänkt på Marabous reklamfilmer "hur många rutor gör dig glad?" enda skillnaden har varit, att jag tänkt på plattor och inte ynka små rutor ;) Skämt å sido var jag väldigt glad att jag hade en 200 gramare i rockärmen idag.

Det har regnet så mycket idag, varit så kallt, varit så mycket uppför. Ett tag tänkte jag att jag skulle stanna innan Namsos för att slå läger och cykla den resterande sträckan imorgon. För idag har jag för första gången på turen varit riktigt kall. Precis alla kläder jag hade på mig var genomvåta.

Den sträcka jag cyklat idag är alltså från Lund till Namsos på väg 769. Vegas tassar är verkligen mycket bättre nu, idag har hon velat gå och det var motvilligt hon hoppade in i kärran när jag bad henne. Vill inte att hon ska slita för mycket på tassarna. Sliter en del trots skinnskor. Jag är glad att Vega hade sin regndräkt på sig idag. För när vi efter många tunga timmar efter vägen äntligen fick komma inomhus, var Vega torr när hon fick av sig skor och dräkt. Vega är nöjd nu när hon får vara inne, tror hon gillar inomhus livet mer än jag :) 

Jobbigaste momentet idag för modet var inte vädret som man kanske kan tro, nej regn går ganska bra. För man kommer till en punkt då man inte kan bli mer blöt. När den punkten är nådd spelar det ingen roll att det regnar. Då är det bara att kämpa på. Ta en chokladbit, tänka en glad tanke och börja nynna på en sång.
Nej, det som var tuffast var när jag äntligen kom fram till Namsos, (dit det var längre mot vad jag trott när jag började cykla i morse, bara det är tufft för modet ibland), visade det sig att hotellet jag varit i kontakt med inte hade något ledigt rum! Receptionisten där ringde runt till det andra hotellet i stan, där var det inte tillåtet med husdjur. Ett tag trodde jag att det skulle bli tält i natt igen. Men så fick jag tag i Motorhotellet, där är jag nu! Härligt! Skönt att få duscha och få på sig torra kläder.

Idag har jag cyklat 62 kilometer, (12 kilometer längre mot vad jag trott).

Nu har jag räknat på hur långt jag cyklat totalt: 859 kilometer.

sjö, vatten

cykla med hund, Lina Hallebratt, Lovaktarens Vega







Än har inte de värsta skurarna börjat.. Lyckligt ovetande.
Lina Hallebratt
Regnat mycket i många timmar

4 kommentarer:

  1. Vilket skitväder, tur att ni fick tag på husrum, ha en skön natt o hälsa Vega. Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Vilken otur med vädret. Hur får du allt att torka till nästa dag när det är genomblött?
    Ha det så bra på hotellet
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Vilken kämpe du är! Intressant att få ta del av din resa och se dina vackra bilder! Hälsn Eva L-Å

    SvaraRadera
  4. Du är så duktig Lina, är en stolt lillasyster! :)

    SvaraRadera